Mimoriadna informácia: Zrušené podujatie - Divadlo Na Sídlisku: Traja vlci a prasiatko

Odkaz v dielach umelcov: „Príroda vždy prežije a ľudstvo sa musí prispôsobiť“

Odkaz v dielach umelcov: „Príroda vždy prežije a ľudstvo sa musí prispôsobiť“

Øuroboros sa interpretuje ako symbol večnej obnovy alebo cyklu života, smrti a znovuzrodenia. Symbolizuje cyklickú podstatu vesmíru: stvorenie zo skazy, život vznikajúci zo smrti. Zdá sa, že aj my ľudia nasledujeme tento základný kód vesmíru. Kde tvoríme a ničíme – príroda vždy prežije. Ponoriť sa do atmosféry svetelno-zvukovej inštalácie od autorskej dvojice Alex Zelina a Radovan Dranga môžete počas víkendu v Kasárňach/Kulturparku 15. – 17. 10. 2021 po zotmení od 18:30 do 22:00 hod.

Nebude to jediné dielo dvoch umelcov. V Košiciach predstavia aj svetelný objekt Waxworm, ktorým demonštrujú, kde sa príroda môže ocitnúť dlho po tom, ako tu my už nebudeme. Čo bolo kedysi mýtom, stáva sa realitou. Svet tvorený pozostatkami ľudskej technológie, na ktoré sa príroda adaptovala, v záujme jej prežitia. Waxworm je húsenica, z ktorej vyrastie moľa, patriaca do čeľade Pyralidae. Je to hmyz, ktorý požiera plastový odpad. Je príkladom toho, aká je príroda silná. Vízia prírody budúcnosti, ktorá je z istej časti tvorená zo zvyšku výdobytkov techniky. Projekt reflektuje skutočnosť, že príroda vždy prežije, a ak chce ľudstvo prežiť tiež, musí sa jej prispôsobiť. Príroda sa totiž prispôsobí vždy.

Alex Zelina sa začal venovať video-artu popri štúdiu scénografie a maľby na VŠVU, zúčastnil sa prestížnych svetových súťaží (USA, Japonsku, Nemecku či Francúzsku) a získal niekoľko medzinárodných ocenení. Neskôr tieto dve oblasti spojil a venoval sa video-artu v divadle, najčastejšie v spolupráci s pohybovým divadlom Debris Company (pr. WOW!, Epic, Job ai.). V poslednom období sa venuje prevažne rastlinnému dizajnu, v rámci ktorého tvorí od malých diorám až po rozmerné galerijné inštalácie (napr. Glitch).

Radovan Dranga je intermediálny umelec, fotograf a sochár. Je absolventom Katedry fotografie a nových médií na VŠVU v Bratislave, študoval však aj na Katedre fotografie Kráľovskej akadémie umení v Belgicku. Ako fotograf sa venuje najmä divadelnej fotografii, ako umelec aktívne pracuje s novými médiami a inštaláciami. Zaoberá sa predovšetkým estetikou káblov, s ktorými pracuje ako základným stavebným kameňom pre svoje sochy, zátišia alebo fotografie. Radovan sa pokúša opísať dystopický svet, kde technológie žijú a milujú. Jeho zdrojmi fascinácie sú samotné káble, cyper-punk, solar-punk, nová technológia a budúcnosť všeobecne, vrátane budúcnosti našej planéty a jej zachovanie.

UPOZORNENIE: Aby mohli byť v bordovom okrese diela vystavené, bolo nevyhnutné upraviť aj podmienky návštevnosti. K jednotlivým inštaláciám budú mať prístup iba kompletne zaočkovaní návštevníci, ktorí sa musia pred vstupom preukázať QR kódom v GreenPasse.

 

 

Ďalšie články