
Diela českého výtvarníka Milana Housera vážia desiatky kilogramov. Aby mohol vytvoriť svoju víziu, potreboval vyrobiť na zákazku špeciálne zmäkčený lak, ktorý nanáša vo veľkom množstve na plátno, a to potom schne mesiace, niekedy i roky. „Obraz nie je len plocha k priblíženiu ilúzie a príbehu, obraz je predovšetkým predmet a hmotná, sama o sebe zaujímavá vec,“ hovorí o svojom umení výtvarník.
Absolvent Akadémie výtvarných umení, ateliéru monumentálnej tvorby svoje obrazy chápe skôr ako sochy. Už na začiatku svojej tvorby používal veľmi masívne rámy a obrazy tak dosahovali nemalú hmotnosť.
Pre tvorbu Milana Housera je určujúce predovšetkým štúdium materiálových podmienok (podstaty) maľby, intenzívny záujem o svetlo a jeho efekty a téma vzťahu medzi fotografiou a maľbou. Jeho obrazy sa blížia k akýmsi nástenným objektom, charakterizovaných svojimi veľkými formátmi, fascinácii výrazovými prostriedkami maľby, a naopak absenciou štetcovej techniky či zložito budovanej farebnej kompozície.
Milan Houser (1971) žije a pracuje v Brne a Prahe. Autor sa pohybuje na rozhraní maliarstva, sochárstva a inštalácie. Väčšinou pracuje koncentrovane na rozsiahlych sériách, v ktorých testuje možnosti technologických postupov, materiálového spracovania a výrazových prostriedkov.
Vo svojej tvorbe potvrdzuje a rozvíja príznačné črty svojho výtvarného prístupu, ktorý charakterizuje fascinácia technologickými možnosťami, experimentálne postupy na pomedzí výskumu, hľadanie nových možností materiálov, perfekcionizmus spracovania a balans na rozhraní plochy a priestoru.