Slovenský výtvarník Erik Šille (1978), rodák z Rožňavy, je jedným z najvýraznejších predstaviteľov mladej generácie, ktorá vstúpila na scénu po roku 2000 a invenčným spôsobom rozvírila hladinu slovenskej maľby. Študoval na Vysokej škole výtvarných umení, na Katedre maľby 4. ateliéru profesora Ivana Csudaia. Školu absolvoval v roku 2006, kde následne pôsobil ako odborný asistent do roku 2010.
Profesionálne sa venuje maľbe, grafike a tvorbe objektov. Je držiteľom ocenenia Mladý tvorca 2010 od Nadácie Tatrabanky, držiteľom 1. Ceny maľby 2009 od Nadácie VÚB a nositeľom Ceny Igora Kalného za rok 2006 na Zlínskom salóne mladých autorov za Slovenskú republiku.
Šilleho diela sú zastúpené v zbierkach domácich, ako aj zahraničných galerijných inštitúcií (Slovenská národná galéria, Nitrianska galéria, Wannieck Gallery Brno, Zlínska galéria v Zlíne , atď.), ale aj v súkromných inštitucionálnych zbierkach (Danubiana Meulensteen Art Museum, Nadácia VÚB, Európsky parlament v Bruseli). Autor žije a tvorí v Bratislave.
V tradičnom médiu závesného obrazu Šille pracuje so súčasnými výrazovými prostriedkami populárnej kultúry, buduje si vlastnú ikonografiu, ale aj remixuje, cituje a osvojuje si už existujúce vizuálne formy a touto cestou sa vyjadruje k aktuálnym témam.
Nedávno predstavil svoju tvorbu na výstave v Bratislave. Séria akvarelov Made in Japan je výsledkom jeho trojmesačného rezidenčného pobytu v Tokiu začiatkom tohto roka aj krátko po návrate. Okrem formálnych a štylistických odkazov na japonské umenie a jeho najznámejšiu postavu Kacušika Hokusaia, rezonujú v cykle The Adventures od Junshi and Stillborn príbehy z histórie a prítomnosti ostrovného národa. Keďže ho oslovujú konfliktné témy, zaujímali ho skôr temnejšie stránky japonskej kultúry – napríklad fenomén tradičnej rituálnej samovraždy, nazývaný junshi, či mýtmi opradený hustý les Aokigahara na úpätí hory Fudži – vyhľadávané miesto samovrahov. V jeho stvárnení sa však viac ako otázka smrti javí dôležitejšou téma zmysluplného života. Ako žiť „správne“ v uponáhľanom svete instantných módnych trendov, nadnárodných korporácií, ekologickej devastácie? Ako nájsť svoje miesto v spoločnosti, v komunite? To už nie sú japonské námety, hoci aktérmi na obrazoch sú populárne komiksové postavy ako Hello Kitty či Pikachu.
Tvorba Erika Šilleho sa spája prevažne s predstavou veľkorozmerných malieb akrylom na plátne. Made in Japan je ukážkou jeho komornej tvorby a práce s malým formátom. Patrí k výrazným a osobitým výtvarníkom mladej generácie. Vtipne reflektuje a využíva súčasné symboly sveta. Jeho maliarsky program je založený na reflexii súčasnosti s jej novodobými fenoménmi konzumu, komercionalizmu, globalizácie, informačnej revolúcie atď. Vo svojej tvorbe vychádza z komiksu, graffiti, street artu. Súčasný svet – bilboardy, reklamu, televíziu, video kritizuje, ale pritom nemoralizuje.
Jeho prístup je odľahčený, so svojským zmyslom pre humor a iróniu, zjednodušuje a stiera rozdiely. Jeho maľba je charakterizovaná plošnosťou, čistotou línií, presnou perspektívnou konštrukciou a jasnosťou akrylových farieb, čo je jedna z hlavných vonkajších charakteristík jeho maľby, Maľuje situácie, kde sa vždy niečo deje. Vo svojich obrazoch komponuje fragmenty mikropríbehov bizarných postavičiek, ktoré zaujímajú postoj k nejakej životnej situácii. Jeho maliarskemu vyjadrovaniu a štýlu najviac vyhovujú veľkorozmerné plátna.