Erik Binder (1974) patrí k najoriginálnejším, svojim spôsobom jedinečným autorom mladej generácie súčasného slovenského výtvarného umenia. Jeho tvorba je nezvyčajne rozmanitá – od digitálnych manipulácií, videí, cez multimediálne objekty a inštalácie až po kresbu, grafiku, maľbu na plátne či sprejované skejt dosky. Žije a tvorí v Bratislave, kde študoval na Vysokej škole výtvarných umení. Absolvoval aj študijný pobyt na Akadémii výtvarných umení v Prahe.
Pre jeho tvorbu je typické, že „pravidlá vznikajú až počas hry“. Binder vidí svet cez obrazy – svoje videnie rieši totálnym prístupom k tvorbe a vizuálnymi odkazmi. Všetko dostupné pretvára – od vecí po zážitky. Originálnym spôsobom tak atakuje tradičné výtvarné motívy a techniky. Tvorba je typická svojským humorom, niekedy až detskou nespútanou hravosťou. Inšpiruje sa a pracuje so symbolmi súčasnej kultúry – reklamou, počítačovou grafikou, graffiti, komiksom, odpadovými materiálmi atď. Binder je autorom, ktorý dokáže vytvoriť obraz, objekt, video či inštaláciu takmer z čohokoľvek. Banálne vzťahy a všeobecné predmety, využívajúc streetartové techniky, vie výtvarne vyjadriť nesmierne osobne, s vtipom a nadhľadom.
Typickým prvkom Binderovej tvorby je aj hra so slovami, vytvára nové slovné spojenia, výrazy a pomenovania pre svoju tvorbu alebo ich využíva priamo v konkrétnom diele či v jeho popiske. Svoje inštalácie vytvára z elektroinštalačných materiálov, predĺžovačiek, detských hračiek, jedla či žuvačiek. Charakteristickým prvkom jeho maľby je technika stekajúcich pestrých farieb vo forme striekancov či škvŕn. V súčasnosti sa začína prikláňať k veľkorozmerným až panoramatickým plátnam, na ktorých vrství príbeh v dvoch plánoch: obraz komponuje na diaľku i na pohľad zblízka. Hlavným princípom jeho tvorby je hravá radosť z tvorivosti.
Patrí k výtvarníkom, ktorí často samostatne vystavujú doma i v zahraničí. Jeho diela sú zastúpené v štátnych a verejných zbierkach, významných súkromných galériách a aukčných spoločnostiach. Je viacnásobným finalistom ceny Oskara Čepána.
S rýchlym etablovaním sa na výtvarnej scéne koncom 90. rokov Erik Binder prináša osobitý typ subkultúry, kde sa (re)mixujú a krížia vplyvy dedinského zázemia, východných kultúr, japonských animácií, anarchistickej revolty, hip-hopovej vlny a atmosféry periférie. Ako systematický chaotik, šaman v domácnosti a veľký hráč prináša drobné príbehy, komentáre a ironické prešmyčky. Vzniká zaujímavá vizuálna zmes, kde sa hravo a slobodne kombinuje nájdené, objavené s umelo vytvoreným. Jeho záber je široký , od interiéru obývačky po okná internetu. V svete na jeden dotyk vytvára malé objekty- mikroeseje, kde bežné veci a vecičky tohto sveta udomácňuje v svete umenia a recykluje ich v nových pirátskych snímkach.
Binder svojím pichľavým humorom, ostrovtipom a bezprostrednou hravosťou profiluje svoju cestu a výrazne tak okysličuje stredoeurópske výtvarné prostredie.